Vitamíny B komplex účinky zdraví děti rostliny byliny obsahujíKomplex vitamínů skupiny B je tvořen jedenácti vitamíny. Všechny jsou na sobě vzájemně závislé a jsou nezbytné pro duševní zdraví, vyrovnanou nervovou soustavu a dobře fungující metabolismus. Symptomy duševních problémů nebo poruch, například podrážděnost, nervozita, panické záchvaty, přehnané obavy, deprese či sebevražedné sklony, často značí nedostatek vitamínů skupiny B

Ačkoli má každý z těchto vitamínů B svou specifickou roli ve fyziologickém fungování našeho těla a psychologickém fungování naší mysli, jednotlivé vitamíny působí společně a jsou vzájemně harmonicky provázány. Dlouhodobý přebytek jednoho vitamÍnu B bude mít dříve nebo později za následek nedostatek jiného vitaminu B.

Vitaminy skupiny B jsou nejúčinnější, když se užívají společně v podobě tzv.  B-komplexu.

Vitamín B5 je nedůležitější vitamín B pro zmírňování stresu. Vitamín B6 společně s vitamínem C C pomáhá vytvářet serotonin, který je důležitý pro správné fungování mozku a navozuje pocity klidu a hluboký spánek. (Dalším důležitým faktorem, který pomáhá udržovat normální hladinu serotoninu, je dostatek spánku. Lidé, kteří málo spí, často mívají nízkou hladinu serotoninu a v důsledku toho trpívají úzkostí, stresem a duševními poruchami.)

Nejvyšší koncentraci vitamínů skupiny B nacházíme v superpotravinách, k nimž patří pivovarské kvasnice (lahůdkové droždí), spirulina a včelí pyl.

Vitamíny skupiny B se ve vysokých koncentracích nacházejí také v tmavé listové zelenině, celozrnných obilovinách, celozrnné pšenici, hnědé rýži, ovesných vločkách, jogurtu, kefíru, pšeničných klíčcích, černé melase, fazolích a v některých ořeších a semínkách.

 

K bylinám s vysokým obsahem vitamínů skupiny B patří: