Rozumíš bylinám? Zkus kvíz POZNEJ BYLINKU.
Nacházíte se na bylinkové poradně bylináře MUDr. Zbyňka Mlčocha.
 

Nespavost, slabá imunita - byliny, bylinky, léčivé rostliny, léčba bez léků

2 odpovědi
(stránka otevřena 467x)

Dotaz:

Dobrý den Vážený Pane Mlčoch.

Ráda bych se vás zeptala jakou by jste mi doporučil směs na imunitu.

Jsem po ozařování prsa, sice už je tomu rok, ale bývám hodně unavená.

Taky občas špatně spím.

Pro maminku bych nějaké kapky vzala na neuropatii.

Dále poptávam něco vhodného na celulitidu a nějaký vhodný krém, či olej na pleť.

Určitě si ale vezmu lichořešnici a ostropestřec ?

Nyní vám ale nejde e-shop, tak nevím jak mám případně objednat.

Dekuji a mějte krásný den

S pozdravem Markéta Chromcova, Nový Jičín
MUDr. Zbyněk Mlčoch

Odpověď na dotaz:

Dobrý den.

POSÍLENÍ IMUNITY:
Na posílení imunity doporučuji následující léčivé rostliny a to ideálně v podobě směsné bylinné tiktury (pro snadnost aplikace kdykoliv a kdekoliv) : BADYÁN plod s oplodím, ECHINACEA kořen, KOZINEC kořen, SIDERITIS nať, ČUBET BENEDIKT nať, HLÍVA plodnice, LÉKOŘICE kořen, BEZ ČERNÝ květ nebo plody.

CHRONICKÁ ÚNAVA, NESPAVOST:
Příčina chronické únavy je: oslabené ledviny po onkologické léčbě rakoviny prsu.
Pokud bych to měl více rozebrat, tak pokud jste dlouhodobě unavená (případně můžete mít další příznaky, kterými jsou např. bolesti bederní páteře, bolesti kolenních kloubů, úzkosti apod.), máte dle tradiční čínské medicíny oslabený element VODA, tzn. ledviny. Ledviny jsou v našem organismu našimi "bateriemi" a to v jakém stavu jsou ledviny se následně odráží na tom, jak se cítí celé tělo, co se týče energie (tedy zda je v pohodě nebo je přítomna chronická únava).
Jak posílit ledviny pomocí léčivých rostlin a také úpravy stravy je uvedeno ve webináři http://www.WebinarLedviny.cz /> Webinář je velmi zajímavý. Má 3 hodiny a dozvíte se v něm mnoho informací jak posílit ledviny a také jaké jsou další příznaky oslabených ledvin (jde o příznaky, které byste si se slabými ledvinami asi nikdy nespojila). Webinář jsem natočil v roce 2021 s mou kolegyní nutriční terapeutkou Mgr. Zuzanou Švédovou, která se únavou a stravou zabývá již několik let.

Jednou z příčin únavy může být také nedostatek hořčíku. V praxi se mi velmi osvědčila aplikace hořčíku kůží. Tělo si z vody vezme tolik hořčíku kolik potřebuje. Forma aplikace je ve vaně, kdy se do vody nasypou denně asi 3 lžíce Epsomské soli. Pokud máte sprchu, tak po osprchování na horkou kůži ze sprayové láhve na kůži nastříkejte vodu s koncentrovanou Epsomskou solí. Efekt je velmi podobný jako u koupele.

Další příčina únavy pak může být chudokrevnost nebo nízký krevní tlak. Chudokrevnost lze řešit potravinami - velmi doporučuji třtinovou melasu, která má obrovské množství dobře vstřebatelného železa a je možné ji používat např. do kávy (je docela chutná, mírně nasládlá). I nadbytek železa ale může škodit, proto doporučuji před masivnější aplikací třtiové melasy udělat přes lékaře krevní obraz.

Směs na posílení ledvin (tvz. VYLEPŠENÝ JANČŮV LEDVINOVÝ ČAJ), která je zmíněná ve videu a dále i Epsomská sůl jsou u mne dostupné. Pokud byste po prohlédnutí videa o směs a Epsomskou sůl měla zájem, je možné se mi ozvat na messenger
http://www.zmfb.cz (nejrychlejší způsob jak se se mnou zkontaktovat) nebo na email info@bylinkyprovsechny.cz

Pokud bych měl poskytnout konkrétní rady:
Na stav chronické únavy doporučuji následující léčivé rostliny a to ideálně v podobě směsné bylinné tiktury (pro snadnost aplikace kdykoliv a kdekoliv) :
DANG-SHEN (pazvonek chloupkatý), DOBROMYSL nať, PAZVONEK CHLOUPKATÝ kořen, ROZCHODNICE RŮŽOVÁ kořen, ELEUTEROKOK kořen (v noci), ŽENŠN kořen.
Kromě dobromysli byste měl tyto rostliny používat JEN RÁNO A V POLEDNE - jde o stimulanty a v noci byste špatně spal, pokud byste si vzal večer.

Vynikající pomůcka na únavu z ranku tradiční čínské medicíny je HOUSENICE ČÍNSKÁ. Vím, že s ní mají léčitelé, kteří se věnují medicinálním houbám velmi dobré úspěchy.

Pokud máte problémy se spánkem, můžete použít VITÁNII SNODÁRNOU - opět kořen - užívá se celý den. Má tu vlastnost, že přes den zlepšuje soustředění a večer prohlubuje spánek.

K problematice únavy a nespavosti je potřeba komplexní vhled. Proto po prohlédnutí webináře http://www.WebinarLedviny.cz Vám doporučuji domluvit si Skype konzultaci s mou kolegyní nutriční terapeutkou Mgr. Zuzanou Švédovou, Dis.

NEUROPATIE:
Na neuropatii doporučuji následující léčivé rostliny a to ideálně ve formě směsné tinktury (pro snadnost aplikce) :
PUPEČNÍK ASIJSKÝ list, BAKOPA DROBNOLISTÁ nať, BĚLOTRN KULATOHLAVÝ plod, MANGO plod, VITÁNIE SNODÁRNÁ kořen, TURAN ROČNÍ nať, ELEUTEROKOK OSTNITÝ kořen.

Všechny účinky výše uvedených léčivých rostlin, univerzální postup výroby tinktur, dávkování tinktur a výhody tinktur jsou na stránce http://www.UcinkyTinktur.cz

Pokud byste měla zájem o bylinné tinktury a čajové směsi na Vámi uvedené potíže, je možné se mi ozvat na messenger http://www.zmfb.cz (nejrychlejší způsob jak se se mnou zkontaktovat) nebo na email info@bylinkyprovsechny.cz

Eshop je aktuálně záměrně pozastaven (jsem dlouhodobě v zahraničí), bude opět zapnutý od 15.5.2022.

Děkuji za Váš dotaz a důvěru v léčivé rostliny.
MUDr. Zbyněk Mlčoch

Odpověď na dotaz:

Příjemný den Vám přeji.

Dovoluji si Vám s radostí sdělit, že jsem natočil 1 hodinu a 47 minut dlouhý webinář (video) na téma NESPAVOST.
Webinář je ke stažení na adrese http://www.WebinarNespavost.cz /> Video velmi komplexně pohlíží na všechny faktory, které mají vliv na kvalitu spánku - např. psychiku, ložnici, postel, matraci, polštář a rušivé faktory - chrápání, jiné hluky, světlo. Věnuje se také velmi přehledně melatoninu, tedy hormonu spánku. Zmíněné jsou také potraviny a nápoje, které buď brání usnutí nebo naopak usnutí podporují. V povídání se také opírám o fakta, která tvrdí 2500 let stará, přesto stále více využívaná tradiční čínská medicína (TČM).

Osnova webináře je následující:

Osnova přednášky:

◙ SPÁNEK - ZAJÍMAVOSTI, STATISTIKY, MEDICÍNSKÝ POHLED, VLIV NESPAVOSTI NA OBEZITU, SPÁNKOVÁ APNOE
► zajímavosti o spánku a zívání
► statistiky kolem spánku a nespavosti
► nespavost a obezita od kojeneckého věku po dospělost
► spánková deprivace u dospělých a dětí - následky
► douhodobé účinky nespavosti na organismus (imunita, spermie, paměť, soustředění, dopravní nehody, pracovní úrazy)
► spánková apnoe (příčina, příznaky, léčba)
► tabletky na spaní (hypnotika) - ano nebo ne?
► partneři skřivan a sova - jak to skloubit dohromady?
► vyšetření spánku ve spánkové laboratoři
STRUČNÝ POHLED TRADIČNÍ ČÍNSKÉ A CELOSTNÍ MEDICÍNY NA SPÁNEK. REŽIMOVÁ OPATŘENÍ VEDOUCÍ K USNUTÍ. SPÁNEK PO OBĚDĚ (SIESTA).
► pohled TČM na spánek a nespavost
► nevhodná strava (nápoje a jídla)
► jak dlouho bychom měli spát?
► režimová opatření
► cvičení před spaním - ano nebo ne?
► meditace, autogenní tréning a spánek
► siesta neboli zdřímnutí po obědě - ano nebo ne?
POSTEL A LOŽNICE
► matrace
► polštář
► objímací polštář
► přikrývka
► teplota místnosti na spaní
► větrání ložnice, spotřeba vzduchu na 1 osobu a noc
► geopatogenní zóny
RUŠIVÉ FAKTORY - ZVUKY, SVĚTLO, HODINY V LOŽNICI
► světelný stres a proč vadí spánku modré světlo, jak se ho zbavit u různých zdrojů snadno a rychle
► zvukový stres
► spaní vedle jiné osoby - studie a vztahové zajímavosti
► hodiny v ložnici
POLOHA A STAV TĚLA
► poloha těla ve spánku
► poloha těla u těhotných žen
STRAVA A NÁPOJE S VLIVEM NA USNUTÍ A PRŮBĚH SPÁNKU
► nápoje mající vliv na usnutí a spánek
► jídla mající vliv na usnutí a spánek
► režimová opatření (přejídání před spaním, vliv tučného jídla na spánek ad.)
► potraviny podporující spánek
PSYCHIKA
► televize v dětském pokoji
► mysl a spánek (pohled TČM)
► můj fungující trik jak odklonit myšlení a usnout, který používám už skoro 10 let
► další metody kognitivního rozptýlení aneb jak to udělat, abychom nemysleli
JAK SI POMOCI LÉČIVÝMI ROSTLINAMI A MELATONINEM
► tinktura SPÁNEK+ - její procentuelní složení
► další byliny pro lepší usnutí a spánek
► nespavost v těhotenství - bezpečné esenciální oleje a čaje
► melatonin - všechny jeho účinky na tělo, potraviny obsahující melatonin nebo podporující tvorbu v šišince mozkové
VÝHODY DOBRÉHO SPÁNKU
ZDROJE PRO WEBINÁŘ

Za případné stažení webináře velmi děkuji a přeji příjemný zbytek dne … a klidný spánek, samozřejmě ; )