Nacházíte se na bylinkové poradně bylináře MUDr. Zbyňka Mlčocha.
 

Svědění kůže, pokožky u osoby po transplantaci plic s diabetem - byliny, bylinky, léčivé rostliny, léčba bez léků

1 odpověď
(stránka otevřena 50x)

Dotaz:

Dobrý den, pane doktore.

Můj dotaz je následující:
Mám hodně nemocného taťku. Momentálně řeším akutní problém - strašně moc ho svědí kůže - má na to mastičku, léky proti svědění - lékař tvrdí, že za to může cukrovka, tedy diabetes 2. typu.
Něco jsem o tom početla, a asi je to možné. Mastičku i léky zkusili vyměnit a nepomohlo to, snad je to ještě horší ? Prosím, dalo by se nějak pomoct bylinkami od Váš?

Děkuji předem za pomoc.

Současné nemoci:
diabetes 2. typu (začala po transplantaci plic asi 5 let zpět),
stařecká demence + Alzheimer,
je po transplantaci plic,
ablaci srdce

Užívané léky:
ADVAGRAF, PREDNISON, XARELTO, BISOPROLOL, KCL, CALTRATE, TORVACARD, TAMSOLOSIN, NOLPAZA, HUMULIN, LANTUS, BRINTELUX, ZOLPIDEM, APO-DONEPPEZIL, BURONIL, ZODAC.

Děkuji a jsem s pozdravem.
MUDr. Zbyněk Mlčoch

Odpověď na dotaz:

Dobrý den.



Příčinou úporného svědění může být neuropatie. Bylo by žádoucí vyšetření neurologem na tzv. EMG vyšetření.



Zkusmo by mohl být podán lék na tlumení neuropatických potíží, jestli stav mírní nebo ne.



Z textu bohužel není patrné, zda otec dodržuje dietu, jaké má glykémie. Přednostně bych se přimlouval za dietu, protože pokud je stále v hyperglykémii, mohou v jeho těle být přemnožené kvastinky, které mohou svědění prohlubovat.



To jsou tedy směry, které mne a mou kolegyni nutriční terapeutku Mgr. Zuzanu Švédovou (http://www.ZuzanaSvedova.cz), která s věnuje převážně dieabetu, napadly.



Žádoucí by bylo také udělat krevní obrat, který by mohl odhalit některou z forem polycytémie (nadměrné množství červených krvinek) - i toto onemocnění může způsobovat svědění.
https://www.prazskypatriot.cz/malokdo-o-ni-vi-ale-projevi-se-nesnesitelnym-svedenim-mezi-priznaky-se-radi-i-nezvykla-slabost-zavrate-brunatnost-travici-problemy-ci-bolesti-hlavy-a-kloubu-na-nohou/



Pokud Váš tatínek bude mít zájem a projeví se u něj neuropatie, mohu mu posyktnout tinkturu, která prokazatelně neuropatii léčí (chemické léky neuropatii neléčí, jen tlumí bolesti, nicméně léčivé rostliny umí nemoc léčit - byť to trvá delší dobu).
Ať se mi případně ozve. Tinktura by neměla být v kontraindikaci s Vámi uváděnými léky.



Ještě jsem chtěl napsat, že by bylo žádoucí, kdyby praktický lékař mohl nějaký lék u toho dlouhého výčtu vysadit. Váš tatínek bere velké množství léků a z mého pohledu musí být trvale "intoxikován". Jeho játra a ledviny jsou tou směsí chemikálií velmi zatížené, což také může prohlubovat svědění kůže.
V jakém stavu jsou jeho játra a ledviny by bylo možné zjistit z biocheického rozboru krevního séra.


 


Pro zajímavost Vám posílám, jak na svědění kůže pohlíží tradiční čínská medicína TČM.



Děkuji za Váš dotaz a důvěru v léčivé rostliny.

1675502563_svedeni-kuze.jpg